Recenze - Odvážná princezna

6. února 2015 v 12:23 | Jackeey Blue |  Recenze

Ahoj. Chtěla jsem sice dnes zveřejnit popisovací článek, ale nebojte se. On bude. Je jen trochu víc pracnější a nedokážu ho napsat, když nemám psací náladu. To dnes opravdu nemám, protože když jsem chtěla napsat část příběhu, porouchali se mi sluchátka a bez hudby já nedokážu nic dobrého napsat. Nejspíš si budu muset co nejdřív koupit nové. Nicméně jsem se rozhodla napsat tu slibovanou recenzi na film Barbie a odvážná princezna. Řeknu vám, že Češi jsou na překlady názvů filmů, alespoň co se týče Barbie, opravdu nemožní. Lépe by znělo Barbie a síla princezen, ale název hodnotit nebudu. Mylsím že mě s recenzemi nakazila Karin i když nikdy nebudu tak dobrá jako ona co se týče popisovaání dojmů, ale mylsím, že by nebylo špatné vytvořit to jako novou rubriku. Samozřejmě pokud to Karin nebude vadit :) Chtěla jsem to napsat dnes dokud to mám čerstvě v hlavě. Tak jde se na to!

Animace - provedení :

Hodně lidí animaci Odvážné princezny kritizovalo, protože jim to přišlo divné, kostrbaté a jiné. Musí jim být ale jasné, že život je plný změn ať se nám to líbí nebo ne. Barbie se od roku 2001 hodně změnila, ale já změny vítám. Kdyby Barbie stále stejnou tvář, nejspíš by to dicáky pomalu ale jistě nudilo. Nakonec musím tomuto filmu nechat, že si s ním tvůrci hodně pohráli, co se týče pohybu vlasů, celkové animace a okolí. Přiznávám že i mě trvalo než jsem si na tento způsob provedení zvykla, ale teď bych se třeba nedokázala dívat na jinou a musím přiznat, že se mi líbí víc než například Kouzelných dvířek ( já ten překlad...) kde se mi sice hodně líbilo ztvárnění mořské pany Romy a byla mi nejsymaptičtější, ale Alexa mi třeba zase tak moc sympatická nebyla. Přišla mi taková nevýrazná i když se jim uričtě povedla. Prostě mám asi raději sytější barvy a ostřejší rysy. Prostě chci vidět, že se toho tvůrci nebojí a zvýrazňují každý detail. Ale na to je spíš expert Disney. Provedení tohoto filmu mi přije prostě úžasné.

Děj:

Děj je bezpochyby nejdůleižtější na každém filmu, protože jak není působivý děj, pak je to celé k ničemu. Já vím, že když už děj není nic moc a grafika je úžasná, tak se na to člověk rád podívá jen kvůli té vizáži, ale nejlepší je, má-li to obojí. A Odvážná princezna je toho jasným příkladem. Myslím že bych si děj užila určitě víc nebýt těch zatracených spoilerů, které lidi vypouštěli na YT. Já vím, že je nmeůžu za to skopat, když jsem si je pouštět nemusela, ale člověk neodolá no. Ano, to je opět můj problém, neposlouchejte mě. Každopádně v tom filmu byl humor ( velice důležitá věc) a na druhou stranu tam bylo napětí a jistá dávka dramatu, což je pro mě snad ještě nezbytnější. Prostě jsem tam nepostrádala akci. Nechci vám, kteří se na to terpve chystáte, nic prozradit. Opravdu si myslím, že to mělo nápad a jistě i dějový spád. Ději bych nic nevytkla, což se nedá říct o "ději" například Princezny a zpěvačky, který byl hodně ubohý a právě tehdy se začalo obědovat na intenretu dilema: Mattelu došly nápady? Myslím že to bude taky novým ředitelem Mattelu a nové scénáristce, která psala děj.

Postavy a jejich charisma:

Líbí se mi na tom, že Kara není žádný model naprosto bezchybné holky a je vidět, že má taky nějaké slabosti. V některých filmech jsem se hodně setkala s tím, že Barbie ať už hrála kohokoli, byla naprosto bezchybná, slušná dívka, která jeidné co chtěla, bylo pomáhat druhým. Ano, jistě je taková i Kara, ale když se pak na scéně objevila její sestřenice jako Dark Sparkle ( myslím že tohle vám můžu říct vzhledem k tomu, že by ji poznal i v masce každý) nechtěla ji tam a to ne jen kvůli tomu, že se nikdy neměly příliš v lásce, ale převážně proto, že se nechtěla s nikým dělit o ten post superhrdinky. Troufla bych si říct, že jí možná šlo později spíš o tu slávu než pomoc lidem. Samozřejmě, že její sestřenice byla ještě horší, když dělala všechno proto, aby se jí vyrovnala by naopak, aby byla lepší. Na konci příběhu obě pocphili že udělaly chybu. I Kara, která se nechovala zrovna moc fér. To se mi na tom líbilo. Je tam vidět, že každý má chyby. I superhrdinka jako Kara. Ale na konci se obě spojili, spřátelili se a porazili největšího nepřátele království, který chtěl shrábnout trůn pro sebe. Co říct. Dobro vítězí!

Takže můj kompletní názor na fillm je ívce nže kladný. Líbil se mi i víc než Kouzelná dvířka i Perlová princezna. Opravdu vám doporučuji to shlédnout a neohlížet se na portál csfd.cz, protože je známo, že tam písou ti, co vůbec nemají vztah k animovaným filmům jako je Barbie atd. To budou zase koemntáře...růžová...Barbína...šatičky...Já bych je normálně nejraději seřvala, že se na to dívat nemusí, když se jim to nelíbí. Nimcéně přemýšlím, že napíšu kritickou diskuzi na téma csfd.cz, ale počkám si, až mě zase pořádně vytočí. Nebudu muset čekat dlouho, protože ty potrefené husy se ozvou jako první.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.